Freitag, April 27, 2007

Burocràcia alemanya...

Bones gent,

Aquest no serà un post per explicar alguna festa, o BBQ, o quelcom divertit...és simplement per posar de manifest la dificultat de fer gestions simples a Alemanya. Ho explicaré en 3 exemples.

Aquí a Alemanya, o a Jena almenys, quan arribes a una ciutat nova t'has d'inscriure-hi. Doncs bé, et demanen el passaport i ja està. Jo ho vaig fer quan em pertocava, a Octubre, i ja em van avissar de que el meu Passaport caducava a Febrer (degut a la ineficiència de les lleis espanyoles, però això ja seria un altre post). Jo vaig dir que sí,que cap problema, i els vaig donar el DNI...i em van dir que no, que només passport. Ok. Sorpresa la meva quan rebo una carta a Abril dient que el meu passaport està actualment caducat, que el renovi i els porti una fotocòpia abans de dues setmanes. Cap problema,jo ja el tenia renovat, així que ho porto, tot molt bé i cap problema. La meva sorpresa va ser al cap d'una setmana, que torno a rebre una carta dient que la fotocòpia que havia portat, era, desgraciadament, il.legible!fantàstic,no? Total, torno emprenyat, i em diuen que no van poder entendre la fotocòpia...torna a fer el papeleo, i tornaven a fer el mateix...i fins que vam caure que el problema és que s'enviaven les fotocòpies per fax, i clar, tot va perdent qualitat...aishhhh, incompetents!

L'altre, i curiosa per mi, ahir al vespre. Estàvem bebent birres a un bar on mig litre de birra, 1€...bé.no? doncs estàvem amb unes alemanyes, i jo vaig dir que, normalment, quan un ja ha acabat la seva birra, "té dret" a demanar-ne una altra ronda per tots. Dit i fet, ve el cambrer i li dic: 4 més. I la seva resposta és: "no, tu no pots demanar pels demés, ja que ells encara estan bebent. Tu sí que la pots demanar, però per ells no". Jo a quadros! Li dic que jo les pagaré,i que les demano ara pq vull que beguin més. i no no, que no les va portar. La meva sorpresa és que quan la gent s'anava acabant les cerveses, com jo ja les havia demanat, ell les portava directament sense que les demanéssim una altra vegada. Tot plegat, d'estúpids! Una teoria que va dir un noi, és que no les portava pq no es calentessin, i així sempre bebies cervesa freda. Una altra, pq no hi haguéssim molts gots sobre la taula i es poguessin trencar. Jo el que sé és que el cambrer va perdre diners, aturant el nostre ritme de beure!

I la última, aquest matí. Jo, com en principi torno a bcn a final de Maig, he hagut de dir que deixo la residència. El problema és que tinc contracte fins a final d'Agost, i per tal de poder-la lliurar he d'exmatricular-me de la uni, i portar-li el paper a la dona de la residència. I aquí entra el problema: jo no puc aconseguir aquest paper fins que no hagi presentat el PFC, cosa que serà a final de Maig, i aquesta dona em diu que no puc deixar la resi, o que hauré de pagar Juny, si no li porto aq paper...I jo dient-li: A veure, te'l portaré a final de Maig, així que què més dóna?I la tia, erre que erre....

Sembla que quan un ja està apunt de marxar, les coses no són fàcils...aish!Burocràcia, sempre és un problema...no dic que a Barcelona no siguin uns ineficients tots plegats, però aquí, amb l'idioma com a extra...ja en tinc prou!

Bé, als que encara hagueu arribat aquí llegint, gràcies!. Sento un post tant avorrit, però havia d'explicar-ho a algú!

I avui, visites!yeahhhhhhhhh
Tschüß!

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Ep, era solo una posible teoria, pero desde luego el camarero era raro de cojones...

La burrocracia...puf...

Ahora, el post interesante...

10:36 AM  
Blogger Guns said...

Xavi una mica quadriculats aquesta gent, o això es diu d'ells...
Allò del cambrer molt bo, és tan típic entre nosaltres, que faríem allà?? amb el que li agrada al Kike demanar per tots per emborratxar a la gent jejeje

3:23 PM  
Blogger sukkus said...

La burocràcia és el pitjor, a Aachen vaig haver de fer l'Anmeldung 5 cops, allà no demanaven passaport, pero tots els papers havien d'estar sellats i contenir tooooota la informacio que ells creien.

La resta que expliques és perquè són quadriculats, el tòpic és cert, el cambrer com que els alemanys no ho fan, doncs no ho fa i punt, i ja li pots explicar missa...

8:13 PM  

Kommentar veröffentlichen

<< Home