Samstag, Januar 20, 2007

Ich habe Eisenach besucht und...

Bones gent!
pos això, avui he anat ben d'horeta al matí cap a Eisenach, una ciutat amb un castell (Wartbrug) amb bastanta història, bàsicament famós pq va ser on el Sr. Martin Luther es va tancar durant 11 setmanes i va traduir el Nou Testament a l'alemany, apart de fer uns 95 articles si no vai errat...

La visita ha estat prou interessant, però una cosa: si voleu pujar fins al castell en bus, hi ha un període per fer-ho...hem arribat a la parada de bus, he preguntat per l'horari del Bus num 10:

X-Entschuldigung, um Wie viel Uhr fahrt das Bus Nummer 10?
Mann- April....

aquesta ha estat la resposta del bon home...m'he quedat a quadros!després m'ha explicat, que el bus només funciona en temporada alta, aixi que, o anàvem caminant, o taxi; no se si heu anat en taxi a Alemanya, jo només 2 cops, i em penso són més cars que a Espanya, així que hem optat per anar caminant durant 40min, pujant una muntanyeta que ja m'ha causat les primeres agulletes!

aqesta és la vista del castell:


després a l'interior, una guia molt maca ens ha explicat la història del castell durant 45min, clar, tot en alemany, pero pobreta...erem 5: una parella alemanya, un paio q era anglès, el meu colega d'eeuu i jo. La tia quan ha vist que no feiem preguntes, ha decidit preguntar si enteniem alemany: el meu colega, sí, jo li he dit que a mitges, el anglès, no, i la parella, no han contestat, pero se suposa que sí que ho entenien!aixi que ja veieu, pobreta, és com si estigués parlant amb parets..jeje, pobreta!

això es la sala on es feien els duels dels trobadors: hi entràven 6, feien un duel, i el que el rei considerava pitjor, li tallaven el cap!jaja, heavy no?

això és la sala de festes, bastant impresionant

una cuberteria batant maca que he estava en el museu, està molt currada!

I aquesta és l'habitació on el Sr Luther va estar tancat durant 11 setmanes traduint el Nou Testament...en teoria, això que hi ha al terra, quan ell hi estava, era una vèrtebra d'una balena...ja em direu si li ortava inspiració o que!

finalment, no m'he pogut estar de comprar-me una birra del Lutheriana, a veure si la provem aq nit, o poder millor demà, que tinc una pizza esperant-me al congelador i el barça per escoltar...ja veurem si és bona!

amb tota aquesta nova informació, us deixo gent!

espero que us vagi a tots molt bé, i als que esteu a punt de començar el vostre Erasmus, ànims!!que us ho passareu d'allò més bé!
a cuidar-se!
LG
Xavi

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Apuntamos castillo...

8:16 AM  
Blogger sukkus said...

Ostia Xavi,jo colecciono xapes de cervesa. Em pots guardar la xapa d'aquesta Lutheriana? Suposo que no deu ser fàcil de trobar si no vas allà...

10:05 PM  
Blogger panotxa said...

la història del bus m'ha recordat a sintra, un poblet prop de lisbo (hi vas anar?¿?) si volies agafar el bus, ja podies esperar sentat...
i x cert, m'encanta que escoltis calamaro, estàs convidat al pròxim concert ;)

6:00 PM  

Kommentar veröffentlichen

<< Home